Recenzja gry karcianej Bunny Farm

BUNNY-FARM-3D

Jakiś czas temu na platformie, gdzie to wy wspieracie projekty gier, triumfy święciła piękna „Valeria”, my w swojej kolekcji do niedawna posiadaliśmy bardzo udaną „Metropolię”. Wspominam o tych ciekawych pozycjach, ponieważ dzisiaj opisywana przypomina je ze względu na mechanikę. Gra będzie o farmie króliczków, gdzie te sympatyczne zwierzątka uprawiają marchewki i rozwijają swoje gospodarstwa, jednak wykorzystanie kart i kostek jest podobne. Zapraszamy do recenzji na mlodygiercownik.pl

Bunny Farm” przyleciała do nas z Tajwanu, instrukcję w języku angielskim ściągniecie jednak z sieci. Zabawa dla 2-4 graczy w wieku od 4 lat, rozgrywka zajmuje 20-40 minut. Granica wieku została zaniżona, ponieważ nawet gdyby mieć grę w języku polskim, to dzieci w tym wieku dopiero zaczynają przygodę z czytaniem, jeśli jednak bawią się wspólnie z rodzicami to ok. Najfajniejsza zabawa w pełnym składzie, ponieważ więcej się dzieje wokół planszy – znaczy się, przestrzeni gry, ponieważ jej sercem są karty. W opakowaniu znajdziemy 4 plansze osobiste do układania kart, 4 plansze rodzin informujące o specjalnych bonusach, 80 kart nasion, 4 kostki służące do wybierania plonów, 36 żetonów płatności – pojedyncze i potrójne marchewki, 5 kart narzędzi, 35 kart budynków.

Jakość produktów azjatyckich jest bardzo dobra, informacje na kartach i planszach rodzin występują w języku angielskim i chińskim (dwustronne opisy). Żetony lepiej się wypycha niż w produktach krajowych, natomiast nie otrzymujemy w pudełku woreczków strunowych do ich przechowywania.

Celem gry jest uzbieranie 16 punktów (widoczne są na kołach – karty i plansze graczy), aby je uzbierać będziemy musieli powiększać naszą farmę – odsłaniać ukryte miejsca na karty oraz kupować nowe budynki i narzędzia.

W centrum gry rozkładamy budynki według wzoru z instrukcji, dzieląc je na odpowiednie rodzaje. Każdy otrzymuje planszę na karty – rozkładamy 3 widoczne i 2 zakryte. Otrzymujemy 2 marchewki, nasze plansze rodzin, na których opisano, z którym budynkiem zaczynamy zabawę oraz jaką umiejętność specjalną podsiada nasza familia, 5 kart numerycznych na potem. Każdy ma własną kostkę – jedynka to marchewka, króliczek na kolistym tle to zero.

W swojej turze wykonujemy następujące akcje: obsiewanie, zbieranie plonów, zakupy, uzupełnianie kart na kolejną turę.

Obsiewanie polega na wyłożeniu kart z numerami na wybrane pola na planszach – można na własnej i konkurentów, po jednej na miejscówkę jeśli nie posiadamy karty specjalnej.

Zbieranie plonów polega na wymianie stosów kart o odpowiednim numerze na wierzchu na marchewki, które są tutaj walutą. Kiedy żniwa wykonujemy w pojedynkę, to rzucamy dwoma kostkami, jeśli w kooperacji, to my rzucamy naszą pojedynczą, a reszta graczy swoimi i wybieramy drugą kostkę, z której ściankę będziemy sumowali – łatwiej trafić na pasujący wynik, ale połowę marchewek oddajemy przeciwnikowi (w przypadku ilości nieparzystej, ta jedna dodatkowa przypada nam). Jeśli plony zbieramy samodzielnie, a wyniki nie pasują do naszych wierzchnich kart, na osłodę otrzymujemy gwarantowane dwie marchewki z banku. Kiedy ścianki sumują się do 4 i posiadamy taką kartę na wierzchu, to nie będąc chronieni, tracimy cały stos. Żniwa mogą mieć miejsce w trakcie tury innych graczy, ponieważ numery na kartach się powtarzają.

Podczas zakupów możemy odsłonić zakryte miejsca na karty, zakupić budynki lub narzędzia. Opłata uiszczana jest w marchewkach. Karty budynków i narzędzi chowamy pod planszą osobistą, na wysokości danego stosu kart nasion – będą one oddziaływały na konkretny uruchamiany z kostek stos.

Karty budynków dzielą się na: magazyny (możliwość dołożenia dodatkowej 1 lub 2 kart nasion na pojedynczym stosie), szklarnie (natychmiastowe dołożenie ze stosu nasion 1 lub 2 kart na pustym polu po żniwach), market (kradniemy od wybranego gracza pojedynczą lub parę kart po żniwach, jeśli kilku graczy posiada te karty to począwszy od aktywnego gracza, akcje wykonujemy według obrotu wskazówek zegara), dom na farmie (2 lub 4 dodatkowe marchewki z banku w trakcie żniw), fabryka konserw (kopiowanie akcji innej karty spod stosu), kościół (ochrona przed wielkim królikiem z cyfry 4).

Wśród karty narzędzi znajdziemy: traktor (żniwa samodzielne polegają teraz na rzucanie 3 kostkami i wyborze 2), nawóz (dodatkowa marchewka przy żniwach ze szklarniami), worek nasion (dodatkowa karta podczas obsiewania), wózek (dodatkowa marchewka, którą kradniemy posiadając karty marketów), strach na wróble (natychmiastowa wymiana na marchewki w ilości równej domom na farmie).

Specjalne premie dla rodzin poza wyborem rozpoczynającej budowli, to: zmiana numeru wielkiego królika- złodzieja na inny podczas tury gracza, przeciwnik dopłaca pojedynczą marchewkę podczas naszych zakupów marketów, kradzież do 2 kart nasion kiedy konkurencji korzystają ze szklarni, wykładanie 6 zamiast 5 kart nasion podczas każdej tury.

Wydaje się, że „Bunny Farm” jest skomplikowana, ale w rzeczywistości szybko staje się intuicyjna i polega przede wszystkim na umiejętnym układaniu kart, w tym specjalnych i łączeniu wyników na kostkach z tymi ze stosów. W grze występuje silna losowość, ale przy żniwach w kooperacji to my wybieramy kostki, podobnie samodzielnie układamy numerowane karty nasion na planszach, a więc mamy pewien wpływ na przebieg rozgrywki.

Lubimy tego typu gry, szczególnie z dziećmi i w większym składzie. Z całej zawartości najbardziej podobały nam się kostki, jakość komponentów jest wysoka. Jeśli zostanie kiedyś wydana w języku polskim to może być atrakcyjną alternatywą dla dzieci względem wymienionych gier we wstępie recenzji. Wersja chińska i angielska spodoba się rodzicom pragnącym zapoznać dziecko z językiem obcym w formie radosnej zabawy.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GEGE

Film: Bunny Farm – unboxing

Film: Bunny Farm – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Arcane Wonders, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>