Recenzja gry planszowej Feel the force Star Wars

pic3914197

„Star Wars” to wyjątkowe uniwersum, które na dobre zadomowiło się w kulturze zdobywając licznych miłośników, nie dziwi zatem fakt, że współczesne zabawki obficie korzystają z wartości tej marki. Dzisiaj opisywana gra przypomina nam pozycję logiczną, abstrakcyjną, odrobinę również memory z wizualizacją nawiązującą do świata „Gwiezdnych wojen”. Zapraszamy do recenzji na mlodygiercownik.pl

Feel the force” to gra karciana z użyciem kafelek, dla 2-4 graczy w wieku od 6 lat, rozgrywka zajmuje ok. 20 minut. W opakowaniu znajdziemy zestaw kart dla każdego z graczy oraz karty kopiowanego przez nas kodu, plansze osobiste z wizerunkami postaci z filmu, znaczniki dokonanych na kaflach akcji oraz je same tworzące naszą przestrzeń gry, znaczniki informacji przekazanych przez informatorów, drewniane pionki, ściągawki pomocy, karty pierwszeństwa ruchu i ilości dostępnych akcji, okrągłe żetony karne za błędy w w naszych kodach.

Celem gry jest zebranie na swojej planszy sześciu znaczników informacji, czyli trzech czarnych i tyleż samo białych kostek.

Każdy z graczy otrzymuje komponenty w swoim kolorze, tworzymy planszę 5×5 płytek, na białym polu startowym kładziemy pionki. Tasujemy czerwone karty i odkrywamy cztery sztuki. Każdy z graczy odwzorowuje układ, pierwsi łapią żetony z najwyższa cyfrą odpowiadającą ilości akcji, ci gracze będą poruszali się przed innymi. Za pomyłki we wzorze inkasujemy karniaki zmniejszające ilość akcji, ale już nie wpływające na kolejność ruchu.

Akcje własne wykorzystać możemy na odwracanie zakrytych kafli, obroty nimi, przesuwanie pionków, zdobywanie informacji – jeśli nie jesteśmy pierwsi na polu z symbolem. Pierwszy gracz zdobywa informację bez straty akcji i kładzie swój żeton na polu, każdy następny uczestnik zabawy także zostawi tutaj okrągły krążek, ale każdy z nich będzie musiał opłacić wykorzystując akcję. Przemieszczamy się góra-dół, lewo-prawo, nigdy na skos. Wychodzimy z kafla poprzez czerwony grot strzałki lub korzystając z czerwonego koła teleportacji, jeśli drugie jest odkryte. Z płytki z Sokołem Milenium skorzystać możemy tylko raz w trakcie zabawy, z tego pola można wyjść w każdym kierunku.

Zabawa w parze to podwójnie opłacane krążki pozyskania informacji oraz zmniejszenie liczby kafli informujących o ruchu i akcjach – to ostatnie również dla trójki uczestników.

W rzeczywistości gra jest oderwana od fabuły filmów, ilustracje są jednak rozpoznawalne, a zabawa w odgadywanie tajnych haseł i poszukiwanie informatorów ma logiczny sens, na siłę dorabiamy sobie klimat. Dzieci rozwijają refleks, spostrzegawczość, rozplanowanie akcji w ramach ich limitu. Poruszanie się po planszy to zawsze niewiadoma i losowość rozłożenia kafli, ale możemy uprzykrzać życie przeciwnikowi ścigając się do pozyskania informacji, podnosząc ich cenę w akcjach.

Jeśli poszukujecie gry nawiązującej do „Star Wars”, a szkoda wam 200 czy 450 zł na najbardziej uznane na rynku pozycje to możecie skorzystać, dobra zabawa to przecież fajni kompani, a dopiero później genialne komponenty czy wymyślne mechaniki gry.

Zaletą tej pozycji z pewnością jest szybki czas rozgrywki dostosowany do poziomu młodszych graczy, różnorodność możliwych układów przestrzeni gry, atrakcyjna cena zakupu i całkiem niezła jakość zawartości pudełka. Wybór należy do was, my generalnie omijamy gry z najwyższej półki cenowej, ewentualnie czekamy kiedy koszt nie będzie już tak wygórowany – po roku zazwyczaj pikuje o jakąś jedną trzecią. Dobrej zabawy!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy TREFL

Film: Feel the force Star Wars – unboxing

Film: Feel the force Star Wars – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GeGe Co Ltd, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>