Nasze oczekiwania na 2018

MŁODY GIERCOWNIK LOGO

Nowy dzień i kolejny rok kalendarzowy! Postanowienia i oczekiwania, nowe interesujące realizacje i wyzwania stojące przed nami. Zapraszamy na mlodygiercownik.pl

Przeglądając produkcje, które pojawiają się na horyzoncie lub już są dostępne, ale jeszcze niekoniecznie u nas w kraju, postanowiliśmy podzielić się z wami, na co my będziemy polowali dla siebie. Jest to oczywiście w pewnym sensie wróżenie z fusów, gdyż grę tak naprawdę poznajemy dopiero po jej otwarciu, ale warto pokusić się o jakieś listy potencjalnych zakupów na 2018 rok.

Najczęściej bawimy się w 2-3 osoby, bardzo cenimy sobie, żeby gry były śliczne, ponieważ estetyka wykonania silnie oddziałuje na emocje, ale również mądre, gdyż szkoda czasu na bezwartościowe, płytkie zabawki, które niczego nie wnoszą, nic w nas nie zmieniają na lepsze, bo przecież hobby ma być rozwijające – prawda?

Podobają nam się gry abstrakcyjne, gdyż zazwyczaj wymagają od nas myślenia i dobrze się spisują dla pary. W ostatnich miesiącach powstały fantastyczne produkcje tego typu, część z nich z pewnością pojawi się w Polsce.

Azul” to nowy projekt Michaela Kieslinga, autora „Tikal” i „Torres” – cudowne kolorowe, zdobione mozaiki, materiał przypominający orientalną ceramikę i inteligentna zabawa, zapowiada się fantastyczny produkt!

Sagrada” – czy tworzenie własnych witraży lub kwiatowego wzoru rozety wydaje ci się nieco abstrakcyjne? Nam wcale nie, z przyjemnością sprawdzimy tą pozycję opartą o wielobarwne, przezroczyste kości. Na chwilę obecną gra jest już dostępna w wersji anglojęzycznej.

Bardzo nas zaciekawiła „Medina” w drugiej swojej odsłonie. Tematyka wyjątkowo na czasie, gdyż nowe fale przybyszów zalewają Europę Zachodnią, kotłuje się nasz tygiel kulturalny i powstają strefy „no-go”. Zbudujmy swoją własną, którą odwiedzimy bez wychodzenia z domu – porządne drewniane elementy i genialny pomysł na ładną grę logiczną.

Jest jeszcze „Photosynthesis” ze swoimi trójwymiarowymi modelami drzew, które kontemplują z zachwytem zagraniczni blogerzy, ale nas już to nie porusza, gdyż składaliśmy choinki w „Sadzimy las”.

Tak” – tutaj musimy połączyć dwa przeciwległe boki planszy za pomocą drogi, dwie osoby ścigają się ze sobą i wzajemnie przeszkadzają. Chciałbym spróbować!

The Quest for El Dorado” to produkcja Reinera Knizia, która została wyróżniona w Niemczech nominacją do Spiel des Jahres, cenimy sobie wieloletnie doświadczenie autora i liczymy na pasjonującą rozgrywkę w ekspedycyjnych klimatach.

Rajas of the Ganges” kojarzy nam się z „Marco Polo” tylko w kulturze egzotycznych Indii. Pięknie ilustrowana plansza, intuicyjne zasady i naszym zdaniem kolejny bestseller od Egmont! Ostatnio wydają dużo dobrego, trzymamy kciuki.

W „Viral” wcielamy się w rolę wirusa infekującego ludzkie ciało, walczymy z układem odpornościowym i konkurujemy z patogenami kontrolowanymi przez pozostałych graczy. Plansza kojarzy nam się z atlasem medycznym, gdyż widzimy tutaj rozrysowany układ podstawowych narządów człowieka, ale sama idea pomimo że przewrotna, wydaje się wielce sympatyczna w rozgrywce.

Ostatnia propozycja to kontynuacja „Pandemia Legacy” – drugi sezon jest już dostępny i śmiało podąża ku szczytom list przebojów. Jak poprzednio fabuła osnuta jest tajemnicą i skrywana w sekrecie – specjalna talia oraz sejfy znowu wypełniać będą pudełko – wszystko niby podobne, ale diabeł tkwi w szczegółach. Podobno mechanicznie będzie zupełnie inna, ptaszki ćwierkają, że nawet lepsza, ale czy nie wtórna? Warto zaryzykować, bo ostatecznie po zakończeniu pierwszej części ciągle bez problemu rozgrywamy na planszy standardową „Pandemię”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>