Recenzja gry Kupcy Keyflower

keyflower kupcy

Dzisiaj rozszerzenie, ale nie byle jakie, bo do „Keyflower” – ośmielę się stwierdzić, że najlepszej gry licytacyjnej w naszej domowej kolekcji. Nie jest to produkt samodzielny, należy posiadać podstawową wersję gry, którą szczerze każdemu polecamy. Skoro o rozwoju mowa, to i my się zmieniamy – najwygodniej czytać na mlodygiercownik.pl

Kupcy” to dobra zabawa dla 2-6 graczy w wieku od 14 lat, która zajmuje ok. 90-120 minut. W opakowaniu znajdziemy znaczniki rozbudowy, chaty ulepszeń, kontrakty oraz kafle z łodziami i wiosek, które nawiązują do nowych elementów pojawiających się teraz w „Keyflower”. Materiałowy woreczek do przechowywania umiejętności z podstawki także się przydaje, nie musimy już obracać wszystkich znaczników z banku gry na zakrytą stronę.

Skoro o kupcach mowa, to zaczynamy od kontraktów. Ustawiamy trzy zakryte stosy płytek oraz wykładamy trzy jawne kontrakty. Mamy wybór, czy bierzemy w ciemno czy z widocznych, które potem uzupełniamy. Kontrakty możemy zdobyć z nowych łodzi, ale także z kafli wioski. Płytki trzymamy za parawanem, na koniec gry każdy kontrakt zrealizowany, czyli kiedy mamy elementy widoczne na żetonie, warty jest 7 punktów. Łódź zimowa „Biały Szkwał II” podwyższa wartość zrealizowanego kontraktu do 10 punktów. Niezrealizowany kontrakt możemy oddać i w zamian pobrać jeden z elementów widocznych na żetonie. Niekiedy warto zatrzymać niezrealizowane kontrakty, ponieważ „Mulnik” będący w naszym posiadaniu daje nam 3 punkty za takie żetony.

Kolejna nowość to rozbudowy, które musimy uzupełnić o naklejki. Każdy znacznik możemy położyć tylko na ulepszonej już płytce. Ludzik znajdujący się na kaflu musi mieć identyczną barwę, jak pozyskiwana rozbudowa. Pamiętajmy także, że surowiec należy przetransportować na miejsce budowy. Jeśli opłata zostaje wydana w ludzikach, możemy przenieść pionki z licytacji, w których przegrywamy, ale z zasadą ich nierozdzielności – koszt rozbudowy może więc wzrosnąć! Rozbudowana płytka warta jest podwojoną wartość punktową. Posiadacz kafla „Budowniczy” otrzymuje dodatkowe trzy punkty za każdą rozbudowę.

Ostatni nowy element to chata. Domki przypominają z wyglądu ulepszenie widoczne przy transporcie – strzałeczka obok wozu. Chałupki przybywają nam na łodziach i stawiamy je w domu. Teraz mamy więcej ulepszeń przy uruchomieniu akcji transportu, która jednak nie wzrasta. Chałupy możemy oczywiście gromadzić. Nowa łódka „Niezwyciężony II” dodaje nam po dwa punkty za każdą akcję usprawnienia w naszej wiosce – chatę i namalowaną na płytce ikonę.

Należy jeszcze zaznaczyć, że dla 2-3 oraz 5 graczy zwiększa się o jedną sztukę liczba kafli zimy, z których wybieramy te biorące udział w ostatniej porze roku.

Dodatek „Kupcy” urozmaica zabawę, czuje się teraz większą ekonomię w grze. Ponadto daje możliwość uzbierania wyższej liczby punktów na koniec gry nowymi sposobami, a więc są kolejne drogi prowadzące do zwycięstwa. Warto także zaznaczyć, że wszystkie elementy dodatku wizualnie pasują do stylu bazowej gry, a rozszerzenie nie zmienia specjalnie zasad samej zabawy. Płynnie przechodzimy do rozgrywki z dodatkiem, a jeśli pragniemy go usunąć patrzymy na małe ikonki kontraktu na kafelkach.

Wydawca miał bardzo dobry pomysł, żeby ufundować grę razem z rozszerzeniami, ponieważ sprawiają one, że gra jest jeszcze bardziej atrakcyjna. Warto zakupić jeśli lubicie „Keyflower”. Polecamy!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy CZACHA GAMES

Film: Kupcy Keyflower – unboxing

Film: Kupcy Keyflower – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>