Recenzja gry paragrafowej Rycerze Dziennik bohatera

rycerze-dziennik-bohatera

„Rycerze” to znakomity pomysł na grę paragrafową, bo przecież okute w zbroje ludy należą do żelaznego repertuaru każdego ukochanego fantasy, ale także tego prawdziwego, historycznego świata z okolic średniowiecza. Opisywana dzisiaj pozycja kojarzy nam się z groteskowym Don Kichotem walczącym ze swoimi wiatrakami – młokosy to też tacy wieczni awanturnicy, buntownicy, outsiderzy i trochę przyznać trzeba – życiowi nieudacznicy lecz tym bardziej sympatyczni. Mnóstwo tutaj czarnego humoru, trochę złośliwego, ale nam taki odpowiada. Przeczytajcie, zapraszamy.

Podtytuł to „Dziennik bohatera” i wszystko wskazuje na to, że będą kolejne części, zatem to dopiero początek wielkiej przygody. Wprowadzenie do komiksu już jest mało poważne. Otóż siedzimy na polu rodziców, rozlewamy swoje siuśki i kupy na konsumowane potem warzywa i nagle jeden z braci wpada na pomysł, że trzeba się wynieść na dwór, bo tam czeka nas lepsza perspektywa. Najprościej awansować na rycerza poprzez przygody, które będą najlepszym sprawdzianem dla naszej siły, charyzmy, zręczności czy inteligencji. To prawdziwa szkoła życia i rycerskiego rzemiosła, rozpoczyna się zatem nasza misja polegająca na pozyskiwaniu bransoletek.

Wybieramy jednego z trzech braci. Każdy z nich ma inne statystyki, w przyszłości będzie nosił przy sobie odmienny ekwipunek, a także ilość przedmiotów, gdyż ciężki plecak nie jest dla chucherka. Na całe szczęście bransolety męstwa nic nie ważą! Na karcie bohatera znajdziemy też sakiewkę na złote monety – na pewnym etapie naszych zmagań trafimy do sklepiku, jest tabelka na notatki własne, mini kalendarzyk do odhaczania dni.

Skoro to gra paragrafowa to bądźcie przygotowani na ciągłe kartkowanie stron i skoki po kolejnych obrazkach, ale także umieranie bohatera i startowanie od początku. W tej opowieści ginęliśmy co chwila, prawie każdy nas ubijał, bo byliśmy zbyt pyszałkowaci, dziarscy i hardzi, a może po prostu bezmyślni? Pamiętajcie, jakie są cnoty prawdziwej rycerskości – obrońca księżniczek, pogromca smoków i te sprawy.

W trakcie karkołomnych akcji spotkacie magów, żebraka, króla, smoka, rozmaitych zbirów, ale też prostych chłopów, uwaga jednak i cywil jest tutaj po zęby uzbrojony – niebezpieczeństwo czai się za każdym rogiem, a licho nie zasypia!

W opowieści nie zabraknie trudnych decyzji, ponieważ to wybory przesądzają o kierunku prowadzenia fabuły i rozwoju akcji. Będziecie musieli się pilnować, spostrzegawczość i słuchanie dobrych rad pomaga w zabawie, bądźcie także raczej pokorni, bo to wypada przyszłym rycerzom. Dużo tutaj małych zagadek logicznych, jak w poprzednich grach czasem musimy mocno pogłówkować.

„Rycerze” są nieźli, ale nie zawsze na poziomie. Naszym zdaniem są odrobinę słabsi od reszty pozycji z tej serii, przynajmniej w porównaniu do „Czterech śledztw Sherlocka Holmesa” i „Łez bogini Nuwy”, które bardziej przypadły nam do gustu. W przypadku tej gry paragrafowej nie pasowało nam to, że w kilku momentach bardzo chcieliśmy wycofać się z danego miejsca, a nie było już odwrotu! Przewidując naszą rychłą tragedię i tak byliśmy zmuszeni brnąć w paszczę zgubnego przeznaczenia. Były także leśne ostępy, jak ośnieżone choinki, gdzie na próżno szukaliśmy jakiejś bocznej ścieżynki, drogi wyjścia czy ucieczki będącej kontrą dla ślepej uliczki. Mocno życie uprzykrzały nam elfy – nienawidzimy ich!

Interesująca pozycja, której największą zaletą jest czarny humor, ale także ogrom pobocznych łamigłówek, a gierek logicznych nigdy nie za wiele! Podoba nam się ta seria, ponieważ każdy tom jest dla nas maksymalnym zaskoczeniem, oryginalnością samą w sobie. Dobre!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES

Film: Rycerze Dziennik bohatera – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>