Recenzja gry karcianej Niezbędnik bohatera Boss Monster

Większość gier karcianych ma to do siebie, że potrzebuje rozszerzeń. Karty się opatrzą i zabraknie skojarzeń w pozycjach z obrazkami, ewentualnie teksty tworzące fabułę przestaną nas zaskakiwać i wydarzenia zaczną się po prostu powtarzać. W tym przypadku otrzymujemy nie tylko dodatkowe karty, ale przede wszystkim nowy ich rodzaj, dzięki czemu gra staje się jeszcze bardziej atrakcyjna.

„Niezbędnik bohatera Boss Monster” to dodatek, który nie jest samodzielny, należy posiadać bazową wersję gry. W opakowaniu znajdziemy 26 kart do ulepszenia bohaterów i bossów. Ściśle rzecz ujmując jest tu 20 kart przedmiotów, 4 karty wypasionych komnat, 2 karty czarów. Produkt dla 2-4 graczy w wieku od 13 lat, zabawa zajmuje ok. 30 minut.

Zaczniemy od dwóch kart uzupełniających nasze czary, są to „Wykopki”, które dodane zostały, żebyśmy mogli również za pomocą magii manipulować przedmiotami. Karta może być zastosowana w fazie budowy oraz przygód, a jej zadaniem jest zakrywanie i odkrywanie karty przedmiotu znajdującej się na obszarze punktacji dowolnego gracza.

Są także cztery komnaty (trzy pułapek i jedna potworów), wabiące różnymi skarbami i odnoszące się do korzystania z przedmiotów.

Sednem są jednak karty przedmiotów – po cztery dla kapłana, wojownika, maga, złodzieja oraz dla każdego z wymienionych (dla dowolnej postaci). Talia przedmiotów leży obok talii bohaterów. Na początku rundy, przed odkryciem kart bohaterów odkrywamy jedną kartę przedmiotu (dwie dla czterech graczy) i umieszczamy ja w mieście. Będzie ona dołączana do pierwszego bohatera w mieście z pasującym symbolem, a jeśli jest ich paru – to do tego, który był w mieście dłużej. Bohater nie może być specjalny (oznaczony symbolem gwiazdy), dodatkowo może posiadać tylko jeden przedmiot.

Na kartach przedmiotu poza symbolem, nazwą, przynależnością do profesji bohatera oraz ilustracją w dobrze nam znanym stylu pixelartu, znajdują się dwa okna informacyjne z tekstem oraz ikoną zdolności bohatera i zdolności bossa. Kartę przedmiotu umieszczamy pod karta bohatera, żeby było widoczne czarne okno z oznaczeniem biegnącego ludzika. Umiejętność jest dostępna aż do śmierci bohatera i za jego życia oddziałuje negatywnie na komnaty, a po jego wyeliminowaniu może zostać wykorzystana do wzmocnienia bossa.

Jeśli bohater przejdzie przez podziemia, kartę przedmiotu pozostawiamy zakrytą. W momencie, kiedy go pokonamy zdobywamy jego przedmiot i umieszczamy odkryty wśród zastępów naszych duszyczek (punktacji). Możemy posiadać tylko jeden odkryty przedmiot, ale to my decydujemy, który wybierzemy. Podczas fazy budowy lub fazy przygód możemy poświęcić odebrany przedmiot, aby użyć opisanej na nim zdolności bossa (oznaczenie główki potwora). Wykorzystany przedmiot należy zakryć (odwrócić rewersem do góry).

Przedmioty pozwalają bohaterom niszczyć komnaty, ignorować ich zdolności, blokują nam zagrywanie czarów, zmieniają położenie komnat, dodają życia śmiałkowi wkraczającemu do podziemi, chronią bohatera przed śmiercią, wspierają pozostałych bohaterów. Niektóre z nich działają dopiero, gdy bohater przejdzie przez wszystkie komnaty podziemia – odrzucamy dwie losowe karty czarów, przeciwnicy dociągają karty czaru, do końca rundy otrzymujemy rany, odrzucamy dwie losowe karty komnat.

Nowe karty odrobinę modyfikują rozgrywkę, ale specjalnie jej nie komplikują, co jest dużą zaletą. Zabawa staje się jeszcze bardziej atrakcyjna, a przedmioty stwarzają nowe możliwości strategiczne i urozmaicają przebieg gry. Dla wszystkich miłośników Boss Monstera jest to świetny dodatek, w którego warto zainwestować te kilka dodatkowych groszy.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy TREFL JOKER LINE.

Film: Niezbędnik bohatera Boss Monster – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Artyzan kreatywnemaluchy.pl, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, Dadada.pl, Daily Magic Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, Finebooks, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Kangur Sp. z o.o., Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, Glosel – taniaksiazka.pl, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>