Recenzja gry paragrafowej Cztery Śledztwa Sherlocka Holmesa

Każdy miłośnik powieści kryminalnej i pracy detektywów rozpozna Sherlocka Holmesa. Najsłynniejszy śledczy stworzony przez Arthura Conana Doyle’a stał się bohaterem nie tylko poczytnych książek, bijących rekordy popularności filmów i seriali, ale także gier planszowych. Tym razem występuje wraz ze swoim kolegą, doktorem Watsonem w grze paragrafowej. Zapraszamy do recenzji.

Nie zdradzimy wam rozwiązań, o czym informujemy już na wstępie, można śmiało czytać i oglądać film.

„Cztery Śledztwa Sherlocka Holmesa” to komiks, w którym czytelnik wciela się w głównego bohatera. To my rozwiązujemy sprawy, decydujemy o postępowaniu detektywa, wybieramy pytania przy przesłuchaniach, badamy ofiary przestępstw i miejsca zbrodni. A wszystko zaczyna się od zwykłego kota…

Przeprowadzamy cztery dochodzenia: „Kot z Baker Street”, „Linia życia”, „Las Highgate i człowiek z amnezją”, „Skarabeusz z British Museum”. Musimy rozwiązać zagadki i odpowiedzieć na kilka pytań. Gdzie znajdował się kot pani Hudson? Kto zamordował madame Yvette? Kto doprowadził Johna Doe do takiego stanu? Kto ukradł skarabeusza?

Są jeszcze tajemnicze przyciski maszyny do pisania, będziemy ich szukali na obrazkach i notowali liczbę odnalezionych.

W zależności, którą z postaci będziemy grali, poziom trudności oraz atmosfera będzie nieco inna. Doktor Watson może w trakcie przesłuchań zadać cztery pytania i liczyć na pomoc i wskazówkę doświadczonego kolegi. Znany ze swojego intelektu i zdolności dedukcyjnych Sherlock Holmes pyta trzy razy i to my czytając jego rozważania wybieramy właściwe ze spostrzeżeń mistrza ciętej riposty i dokuczania podwładnym. Doktor z racji tytułu może przeprowadzić sekcję zwłok lub badać rany, co często się przydaje.

Śledztwo w sprawie zaginionego zwierzaka to taki wstęp do grubszych spraw. Tutaj będziemy na końcu wybierali jedno z pomieszczeń na planie budynku, w którym naszym zdaniem znajduje się kot. Kolejne dochodzenia zakończą się wyborem jednej osoby, która jest odpowiedzialna za dane przestępstwo.

Wspomnienia ludzi, z którymi rozmawiamy ukazano na szarym tle, stąd wiadomo, że mowa o przeszłości i zdarzeniach, które już miały miejsce. Prowadząc przesłuchania musimy zdać się na intuicję oraz logikę, postępować rozważnie, gdyż dana osoba może się zdenerwować i obrazić, a w konsekwencji odmówić udzielenia dalszych odpowiedzi.

W trakcie zabawy i skakania po obrazkach znajdziemy tajemniczą mapę, pogubimy się w labiryncie wąskich uliczek, stworzymy portret pamięciowy, porównamy odciski palców oraz obrażenia ofiary z narzędziem zbrodni, będą też kody bazujące na literach oraz liczbach. Ważna jest także spostrzegawczość, ponieważ kolekcjonujemy przyciski – w tym chętnie pomogą młodsze dzieci.

Rozwiązania zagadek podano na końcu książki w formie komiksu ukazującego prawidłowy przebieg zdarzeń, wtedy dowiemy się również, o co chodziło z tą maszyną do pisania, nie zabraknie i efektownego buuum! Ostatnia strona to punktacja – sprawdzimy, czy należymy do ścisłej elity sławnych detektywów, czy jeszcze wspinamy się po drabinie intelektu.

Gra jest wspaniała! W „Wilkołaku” mieliśmy atmosferę grozy rodem z horroru oraz elementy fantasy i masę walki. Tutaj jest czysta policyjna robota – szare komórki pracują w gorączce zdarzeń lub mozolnie wiążą ze sobą poszczególne fakty.

Atmosfera sekretów oraz pościgu za zbrodniarzami udziela się mocno, a zanim sprawdzamy rozwiązania, mamy ochotę raz jeszcze przeanalizować wszystkie zajścia i własne notatki, żeby mieć absolutną pewność odnośnie naszego wnioskowania. Warto zaznaczyć, że ta gra paragrafowa wcale nie epatuje przemocą czy drastycznymi scenami – uczniowie mogą śmiało grać, bo już wiedzą i mają świadomość, że zło i przestępcy są przecież na świecie.

Tylko mała łezka pojawia się w oku, że po czwartej sprawie nie możemy przejść do kolejnego tomu. Zawsze, na osłodę, pozostaje nam zbiorcze wydanie wszystkich przygód Sherlocka Holmesa. Gorąco liczymy na kontynuację!

Musisz to mieć, żeby chociaż przetestować! Wciąga, a wręcz uzależnia!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy FOXGAMES.

Film: Cztery Śledztwa Sherlocka Holmesa – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games, Brain Games, Cartamundi, Clementoni, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Haraka Paka, Heim, ICOM Poland, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, Moaideas Game Design, Octigo Sp. z o.o., OGRY Games, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>