Recenzja gry karcianej Dixit Wizje

Bawiąc się w Dixit z pewnością potrzebować będziecie dodatkowych kart. Zakupicie je zresztą z przyjemnością, ponieważ ilustracje na kartach z rozszerzeń są na dużo wyższym poziomie niż w pierwszej grze lub Dixit Odysei, która poprawiła planszę oraz dostosowała metodę wyboru odpowiedzi do rozgrywki większej liczby graczy, ale karty miała słabsze niż jej pierwowzór.

Zakup dodatków najlepiej rozpocząć od Dixit Wizje. Po pierwsze, że jest to produkt limitowany, a po drugie, że fantazyjne wyobrażenia ukazane na obrazach są bardzo wieloznaczne. Dodruki pewnie będą, ale kolejne wersje mają już nie posiadać złotych ozdobników, które cudownie mienią się w blasku słońca i oczarowują swoim artyzmem. Takich wyjątkowych kart jest 21 w talii. Cały produkt składa się z 84 kart.

Jeśli posiadacie Dixit Odyseję, to macie tam dwa puste wgłębienia, w których zmieścicie 2-3 kolejne talie rozszerzeń. Bawiąc się z Dixit Wizje starych kart będziecie się pozbywać z ręki, ponieważ trudniej wymyślić do nich nowe hasła i szybciej się ogrywają, nie wspominając już o ich słabszym wykonaniu.

My gramy najczęściej z córką, zabawa w trójkę znacząco odbiega od spotkań przy większej liczbie uczestników, ale nie zawsze jest taka możliwość. Młody Giercownik potraf już podać hasło, które nie nawiązuje bezpośrednio do ilustracji, a z nową talią dziecku jest prościej, ponieważ wywołują one silniejsze uczucia i więcej skojarzeń.

Jakie są te wizje? Korzystając z nowych kart czujemy lęk i obawę przed nieznanym, magię i podziw dla świata, dumę i szacunek dla bytów. Odnoszą się one do mitologii oraz wierzeń. Bardzo wiele tutaj symboli, dziwnych oznaczeń – bezpośrednie nawiązania do tarota i przepowiadania przyszłości, wróżenia z kart. Motywy indyjskie, arabskie, ale również klasyczne – greckie i rzymskie, nie zabrakło także nordyckich. W trakcie gry nasze myśli błądziły wokół twórczości Stephena Kinga i Neila Gaimana. Trochę, jak ze snów – kiedy czytamy baśnie, legendy i bajki, a potem one wszystkie tworzą jedną zakręconą impresję.

Księżniczki, wróżki, demony. Władcy i ich wojownicy oraz poddani, żeby nie napisać wyznawcy czy nawet niewolnicy! Postaci zaklęte, na które rzucono klątwę – to one są bohaterami ilustracji i wyjątkowo silnie oddziałują na emocje graczy. Znakomicie dobrane kolory – zazwyczaj w podobnych odcieniach, budujące nastrój grozy i tajemnicy.

Na filmiku pokazaliśmy wam w ekspresowym skrócie wszystkie karty. Naszym zdaniem kompletowanie talii należy rozpocząć właśnie od nich – rewelacja!

Film: Dixit Wizje – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edgard, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>