Recenzja gry karcianej Prison Run

Historie opowiadające o osadzonych w zakładach penitencjarnych od zawsze interesowały widzów i inspirowały filmowców, począwszy od tak słynnych dzieł, jak „Skazani na Shawshank”, „Zielona mila” czy „Uśpieni”, po bardziej rozrywkowe widowiska typu „Twierdza”. O losach więźniów opowiada również popularny serial „Prison Break”. Genialny brat skazanego na śmierć więźnia postanawia go uratować. Pozoruje napad na bank i dostaje się do tej samej placówki, razem planują ucieczkę.

„Prison Run” mocno kojarzy nam się z serialem, który doczekał się kontynuacji i rzeszy wielbicieli. Podobny tytuł, pasująca okładka i tematyka. Opisywany produkt to gra karciana, dla 2-4 osób w wieku ok. 10 lat, pojedyncza partia zajmuje ok. 20 minut. Wewnątrz pudełka znajdziemy 42 karty i instrukcję.

Celem graczy jest wydostanie z więzienia członków naszych gangów. Na koniec zabawy otrzymujemy dodatnie punkty za każdego z ludzi z naszej listy będącego na wolności, bonus za uratowanie całego gangu oraz punkty ujemne za pozostałych z rejestru za kratami.

Każdy z graczy otrzymuje trzy karty strażników, kartę zerwanych kajdan oraz rejestru więźniów. Tą ostatnia trzymamy w ukryciu, są na niej wizerunki osób, które mamy za zadanie uwolnić. Listy z kart rejestrów będą podobne, ale nie identyczne.

Nasi kompani przemieszczają się gęsiego, każdy z mafiosów przechodzi przez poszczególne lokacje pokazane na kartach drogi ucieczki, ale nasze trasy nie są ze sobą połączone. Gdy karta więźnia przesuwana jest na wysokość ostatniej miejscówki następuje głosowanie. Jeśli któryś z graczy zamiast karty zerwanych kajdan wyda kartę stróża prawa, osadzony wraca z powrotem do celi i jego próba zaczyna się od nowa. Uczestnik gry traci kartę strażnika, a karty z łańcuchami wracają na ręce pozostałych graczy. Jeśli wszyscy zgodzili się na uwolnienie tego więźnia, jego ucieczka dobiega końca.

Zabawa trwa do momentu, aż wszyscy poza jedną osobą mamy tylko zielone karty na ręce lub aż któryś gang zwieje. Podliczamy wtedy noty i wyłaniamy mistrza gry.

Karty są dobrej jakości, grafiki osadzonych wyglądają ciekawie, widoczki trochę słabiej, ale generalnie jest bardzo ok. Gra w dwie osoby może być trochę monotonna, natomiast kiedy bawimy się w większym składzie, to robi się interesująco i całkiem wesoło.

Karty można łatwo przenosić, jest to produkt niewielki, ale granie w podróży może być kłopotliwe, ponieważ rozkładamy je na większej przestrzeni i nimi manipulujemy. Cena jest bardzo atrakcyjna, a relacja wydanego grosza do rozrywki, jaką oferuje produkt jest wielce zadowalająca.

Fajna pozycja dla wszystkich miłośników serialu „Prison Break”. Dobry wybór kiedy szukamy gry szybkiej i w omawianych klimatach, w którą zaczynamy grać praktycznie z marszu, ale nie mamy specjalnie wygórowanych ambicji. Przyjemnie zabija czas.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Trefl Joker Line (Fabryka Kart Trefl-Kraków Sp. z o. o.)

Film: „Prison Run” – unboxing

Film: „Prison Run” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>