Recenzja gry Skull

Ta gra kojarzy nam się z Guns & Roses, rewolwerów tu niestety nie ma, ale okazałe czaszki i róże, a i owszem. Szata graficzna nawiązuje do stylizacji gangów motocyklowych, co idealnie współgra z klasyką rocka. Doszukać można się także motywów z astrologii i voodoo. Tytuł czerpie pełnymi garściami z fascynacji hipisów – dzieci kwiaty, wolność i bunt oraz ryzykowne zachowania. Widowiskowe czaszki to również Meksyk i wesołe biesiadowanie podczas Wszystkich Świętych.

„Skull” to gra polegająca na licytowaniu i blefowaniu oraz na umiejętnym zarządzaniu podejmowanym ryzykiem. Produkt dla 3-6 osób w wieku od 10 lat, z czasem gry 15-30 minut. Limit wiekowy naszym zdaniem do obniżenia – śmiało możemy zapraszać do zabawy dzieci z podstawówki, standardowo – im więcej ludzi przy żetonach, tym bardziej rozrywkowo.

Na zawartość pudełka składają się 24 żetony podzielone na 6 zestawów (każdy otrzymuje po trzy kwiaty i jedną czaszkę), jest też mądrze napisana instrukcja oraz drewniane znaczniki.

Okrągłe żetony są duże, artystycznie ilustrowane, mocne. Wyglądają rewelacyjnie! Największe wrażenie robią chyba czaszki, są nie tyle mroczne, co raczej magiczne, tajemnicze…

Celem gry jest uzbieranie dwóch znaczników, każdy zdobędziemy kiedy wygramy licytację, a zadeklarowana przez nas liczba żetonów zostanie odkryta i nie będzie wśród nich symbolu czaszki. Drugi sposób na zwycięstwo, to pozostanie jedynym na placu boju, który trzyma jeszcze w ręce żetony – pojedyncze z nich są zabierane kiedy gracz odkrywa czaszkę.

Wykładanie żetonów rozpoczyna osoba, która jako ostatnia wąchała różę – oryginalnie i już to nam się podoba. Widzimy tylko swój zestaw, który wydajemy po kolei, po jednym zakrytym krążku. Każdy następny własny żeton kładziemy na wcześniejszym. W pewnym momencie wybrany gracz przestaje dodawać żetony do puli gry i licytuje ich ilość, którą jest gotowy odkryć. Kolejni mogą go przelicytować lub spasować, nie mogą już dodawać nowych płytek. Odkrywanie rozpoczynamy od wszystkich własnych żetonów, kolejne wybieramy wedle uznania, ważne żeby rozpoczynać od tych na wierzchu każdego ze stosu graczy. Jeśli nie trafimy na czaszkę to dobrze, zdobywamy pierwszy z dwóch znaczników potrzebnych do zwycięstwa. Jeśli czaszka zostanie odkryta, to gracz, który ja wyłożył losuje jeden z naszych krążków i odrzuca go do pudełka, w kolejnej rundzie mamy zatem mniej płytek. Jeśli kościana główka była w naszym stosie i my ją odkryliśmy, to siłą rzeczy sami wybieramy, który z żetonów wychodzi z gry. Nie pokazujemy pozostałym uczestnikom, który żeton wylatuje. Szansa trafienia na czaszkę także się zmienia, a z nią poziom ryzyka?

Kolejne rozdanie rozpoczyna osoba, która wygrała ostatnią licytację, jeśli nie ma jej już w grze, to kolejna na lewo od niej, zatem zwyczajowo – zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Gra idealnie nadaje się na imprezy, ponieważ bardzo łatwo wytłumaczyć jej zasady, nie czekamy długo na swoją kolejkę, a bawić może się nawet 6 osób. Jeśli złączymy dwie gry to dwa razy więcej. Wyniki w grze zależą od szczęścia, bo wybieramy żetony losowo, ale także od przewidywania zagrań przeciwników, od naszej skłonności do ryzyka i wyczucia najlepszego momentu na podłożenie czaszki do wystawianego przez nas zestawu będącego w puli aktualnej gry. Gra jest szybka i dynamiczna, a blefowanie wysoce wskazane.

Jeśli widzieliście już kiedyś tą grę w edycji „Gringo” to wizualnie była ona dużo słabsza od obecnego wydania. Odświeżony design to strzał w dziesiątkę, brawo.

„Skull” jest tytułem nagradzanym na świecie, była grą roku we Francji, rekomendowano ją do Spiel des Jahres i nominowano do Golden Geek, jako najlepszy wybór na imprezę – party.

U nas gra na pewno zostaje w kolekcji i z całą pewnością będzie często wyciągana na stół kiedy odwiedzą nas goście. Bardzo nam się podoba!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy GRANNA

Film: „Skull” – unboxing

Film: „Skull” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, Czacha Games, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>