Recenzja gry planszowej Ego Family

„Ego” to znakomita marka, którą doceniło już wielu graczy. Nie dziwi zatem, że wydawca dopasował produkt dla rodziny. Niebieskie barwy i dopisek „Family” dumnie prezentują się na opakowaniu, a tęczowe ludziki zachęcają do wspólnej zabawy wszystkich domowników.

Gra dla użytkowników w wieku od 8 lat – naszym zdaniem dla dzieci rozpoczynających swoją uczniowską karierę w podstawówce i podobnie, jak tam w zależności od rozwoju dziecka i woli rodzica. W zabawie bierze udział 2-4 graczy, a trwa ona 20-60 minut.

„Jak dobrze znasz swoja rodzinę? Jak widzą Cię inni? Kim jesteśmy?” na te i wiele innych pytań odpowiadają gracze, a my zastanawiamy się nad ich wskazaniami.

W środku znajdziemy: 165 dwustronnych kart z pytaniami w rewelacyjnym pudełeczku, 16 znakomitych żetonów odpowiedzi – mocnych i wygodnych w użyciu, 4 żetony identyfikujące graczy w jednolitych barwach, 60 małych żetonów punktacji, okrągłą planszę oraz broszurową instrukcję.

Każdy z graczy trzyma przy sobie żeton w odpowiednim kolorze, żeby inni uczestnicy mogli nas określić na kartach pytania. Czarne żetony z kolorową plamką służą do wskazywania odpowiedzi i ich porównywania. Żetony punktacji wysypujemy na planszę i rozpoczynamy grę.

Trzy talie dotyczą odmiennych typów pytań. Są tutaj następujące ich rodzaje: rozpoczynające się od „Kto z nas… ?” lub „Ile osób spośród nas… ?” oraz pytania bezpośrednio związane z osobą czytającą tekst na karcie. Podczas odpowiadania na pierwszy typ należy wybrać żeton z kolorem przynależnym do danego gracza, w drugim przypadku musimy doprecyzować ilości, w trzecim wariancie odpowiedzi są bardzo różne i pozwolą innym bliżej nas poznać.

Nasi konkurenci nie odpowiadają na pytanie, ich zadaniem jest wskazanie, jakiej odpowiedzi udzielił czytający tekst na karcie!

Czytający otrzymuje pojedynczy punkt za każde wskazanie pozostałych członków rodziny identyczne z jego kolorem na żetonie. Zgadujący naszą odpowiedź otrzymują dwa punkty jeśli typowali jednym żetonem i trafili lub pojedynczy punkt, jeśli wybrali opcję „pół na pół”, czyli zagrali dwoma czarnymi żetonami. Zabawa toczy się do momentu, kiedy któryś z graczy uzbiera 15 punktów.

Jest to typowo familijny produkt. Pytania są osobiste, związane są z codziennym życiem, ale także usposobieniem każdego z graczy. Nie zawsze są poważne, często na luzie, ponieważ jest to gra dla małych i dużych odbiorców. Pozwala nam zobaczyć siebie oczami innych domowników. Dowiedzieć się, jak dobrze siebie znamy i jakie są między nami relacje. Uczymy się empatii, odczytywania emocji oraz wyborów pozostałych członków familii. Grze bliżej do zgadywanki niż do quizu i dlatego jest tak bardzo przyjemna.

Rozgrywka naprawdę zbliża ludzi. Integruje i angażuje całą rodzinę. Pogłębia więzi występujące między nami. Pełnymi garściami czerpie z psychologii.

Gorąco polecamy, ponieważ jakość gry i jej przebieg to głębokie doświadczenie i fantastyczna rozrywka. Super!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy Trefl

Film: „Ego Family” – unboxing

Film: „Ego Family” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Trefl Joker Line, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>