Recenzja gry planszowej Labyrinth

Zapraszamy do recenzji bardzo przyjemnej i dobrze wyglądającą gry „Labyrinth”. Produkt wydany został przez niemieckie wydawnictwo Ravensburger, wyprodukowano go w Czechach, u nas znaleźć go można również pod nazwą „Tajemnice labiryntu”.

Gra dla 2-4 graczy w wieku od 7 lat, ale bez problemów zagracie również z młodszymi dziećmi. W opakowaniu znajdziemy 34 kafelki ze ścieżkami labiryntu, 24 karty z tajemnicami oraz 4 pionki. Czas zabawy to ok. 20-30 minut.

Celem gry jest dotarcie swoją postacią do każdego z artefaktów, które ukryto w labiryncie, a widnieją one na wylosowanych przez nas kartach tajemnic. Pierwszy, który tego dokona wygrywa zabawę.

Plansza wykonana jest bardzo pomysłowo – część płytek przymocowano na stałe, dzięki nim łatwiej będzie nam przesuwać wiersze i rzędy. Wybrane skarby leżą na kafelkach statycznych, inne na ruchomych, zatem będą nam uciekały sprzed nosa kiedy inni gracze zaczną manipulować przy ścieżkach. Elementy na planszy przesuwają się płynnie, ale należy pilnować, żeby ruch zakończyć równo – nie blokować rzędami wierszy i na odwrót. Miejsca ruchomych ścieżek na obrzeżach planszy oznaczono żółtymi trójkątami, zatem wiadomo, gdzie możemy dołożyć pojedynczą dodatkową kaflę.

Startujemy w narożnikach planszy. Każdy z uczestników zabawy otrzymuje figurkę, którą umieszcza na kole w odpowiadającym jej kolorze. Figurki wykonane są z dobrej jakości plastiku i raczej nie powinny się szybko zniszczyć, gdyż nie ma tu cienkich fragmentów, które można łatwo wyginać. Są one ładne i gładkie.

Karty przedstawiają rozmaite obrazki, których kopie znajdziemy na planszy. Rozdzielamy je pomiędzy graczy. Wszystkie karty łatwo się wypychało i nie uległy uszkodzeniom podczas rozpakowywania.

W naszej turze najpierw musimy dodać wolną płytkę poruszając całą linię labiryntu, a następnie możemy przesunąć nasz pionek – tak daleko, jak nieprzerwanie prowadzi ścieżka. To my wybieramy, czy dojdziemy do samego końca, czy zatrzymamy się wcześniej. Punktem docelowym jest obrazek widoczny na karcie.

Dozwolone jest ustawienie kilku pionków na jednej płytce. Zabronione jest cofanie ruchu poprzedzającego nas gracza. Kiedy poruszając kafle pionek wypadnie poza labirynt, ustawiamy go na tej samej linii, ale po przeciwnej stronie.

Wypraska mieści wszystkie elementy i wykonana jest z mocnego plastiku.

Gra jest bardzo dynamiczna, a interakcja pomiędzy graczami ciągła. Torując drogę naszej postaci automatycznie ingerujemy w układ ścieżki pozostałych uczestników. Zasady są banalne, a zabawa wciągająca.

Dla nas najważniejsza w takich produktach jest gładkość i harmonia ruchu. Tutaj płytki są na rogach zaokrąglone, zatem nie haczą o siebie nawzajem. Jeśli ruch kończymy w odpowiednim miejscu, z kolejnym nie ma najmniejszych kłopotów.

Wspaniała zabawa, na razie przetestowana w rodzinnym gronie, za kilka dni na imprezie urodzinowej Młodego Giercownika sprawdzą ją pozostałe przedszkolaki. Na pewno nie odstąpią labiryntu na krok! Super!

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy TM Toys

Film: „Labyrinth” – unboxing

Film: „Labyrinth” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>