Recenzja gry planszowej Eldritch Horror Tajemnicze Ruiny

Ogromne kamienne bloki z wyrytymi na nich modlitwami oraz przypowieściami mające być kluczem do ocalenia ludzkości. To te niezwykłe monumenty, wzniesione przez prastare cywilizacje będziemy eksplorować rozszerzając podstawową wersję „Eldritch Horror Przedwieczna Groza” o „Tajemnicze Ruiny”.

Przez nas zakupione i w powszechnym użyciu od razu z główną grą, gdyż wiedzieliśmy, że kart jest mało. W dodatku jest ich tyle, że pochowane w koszulkach ledwo mieszczą się w osobnym małym pudełeczku.

Rozszerzenie zawiera nowego Przedwiecznego oraz nowych badaczy, potwory i spotkania. Ponadto wprowadza zupełnie nowe mechanizmy: karty Przygód, Spotkania w Ruinach, akcję Skupienia oraz Zasoby Unikatowe.

Przed rozgrywką korzystamy z karty Preludium, które modyfikuje przygotowanie do gry. Talii Spotkań w Ruinach używa się tylko w walce z Syzygium albo gdy karta Preludium jest „Kosmiczna koniunkcja”. Podczas gry bardzo przydatne okazują się skrótowe Karty opisu rundy.

Karty Przygody wyglądają jak pocztówki, reprezentują one historie, w których brać mogą badacze, celem może być cofnięcie Zagłady lub postęp aktywnej Tajemnicy. Używamy ich przy „Kosmicznej koniunkcji”, na planszy ustawiamy specjalny żeton Przygody. Na kartach opisano, jak można ukończyć dany epizod, wtedy przechodzimy do kolejnej z kart.

Spotkania w Ruinach są złożone i mogą wymagać wykonania od gracza więcej niż jednego testu. Na planszy w odpowiednim miejscu umieszczamy żeton Ruin, który będzie się przemieszczał wraz z kolejnymi kartami z talii.

Żetony Skupienia uzyskujemy w trakcie akcji na dowolnym polu, odrzucamy je, aby przerzucić jedną kość. Badacz może posiadać maksymalnie dwa takie żetony.

Karty Zasobów Unikatowych są dwustronne, efekt czytamy dopiero po wykonaniu testu. Należą one do wyposażenia, mogą być wymieniane. Kiedy odrzucamy Zasób Unikatowy, to usuwamy również znajdujące się na nim żetony.

Podczas walki, najpierw musimy pokonać standardowe Potwory, a dopiero potem zmierzyć się z Potężnym Potworem. Niektóre z nich posiadają zdolność Odporności Fizycznej, wtedy badacz korzystać może tylko z premii, którą zapewnia Magiczne wyposażenie oraz Zaklęcia.

Nowa mechanika to „postęp aktywnej Tajemnicy” – umieszczanie na karcie odpowiednich rodzajów żetonów, jeśli wymaga ona pokonania Potężnego Potwora – jego wytrzymałość zmniejsza się z każdym umieszczanym na karcie żetonem Zdrowia.

Kartę Preludium możemy wybrać jawnie, nie losując, wtedy będzie łatwiej na początku.

Naszym zdaniem jest to jedno z najważniejszych rozszerzeń, jakie należy zakupić wraz z grą, żeby uzupełnić braki w kartach. Pudełko jest warte swojej wysokiej ceny, gdyż zawartość naprawdę urozmaica zabawę. Oczywiście zauważyć trzeba, że część kart wchodzi do gry tylko w wybranych momentach, nie ma ich aż tak wiele. Pudełko wypełnione jest po same brzegi, zresztą widzieliście – naprawdę widać za co płacimy – jest na bogato!

Film: „Tajemnicze Ruiny” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

9 Planet, Alexander, Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Egmont, Epideixis, FOXGAMES, Franjos Spielverlag, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, Jawa, Let’s Play, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, Promathematica, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Trefl, Woodgame, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>