Recenzja gry Lokomotywa

Tworzyć gry na podstawie książek – inspirujące i szlachetne zajęcie, ponieważ każdy z nas ma swoją ulubioną! Dzieci także kochają literaturę – są bajki, których mogą słuchać bez końca, te do spania i na dzień dobry…

Nie znamy osoby, która nie kojarzy pozytywnie wiersza „Lokomotywa”. Julian Tuwim jako pisarz ludowy, tworzący w okresie komunizmu nie musi wszystkim odpowiadać, natomiast sympatyczną opowiastkę o wagonach i ich nietypowych pasażerach kochają wszyscy. Warto przypomnieć swojemu dziecku, czym charakteryzował się ten niecodzienny, kolejowy skład.

„Lokomotywa” to gra da dzieci w wieku od 4 lat. Bawić może się 2-4 graczy. Rozgrywka trwa ok. 10-15 minut. Produkt należy do serii PUFI, czyli „Pamięciowej Układanki, wzbogaconej Fabułą oraz Ilustracjami” – pomysł nam się podoba i całym sercem popieramy gry promujące literaturę i popularyzujące czytanie wśród dzieci i młodzieży.

W opakowaniu znajdziemy 54 kafelki ze ślicznymi rysunkami nawiązującymi do wiersza. Cztery komplety po 13 szt. na gracza, w różnych kolorach z tytułową lokomotywą oraz wagonami z treści bajki, jak również jednym dodatkowym, wiozącym pracowników sympatycznego wydawnictwa. Kolejne dwa bonusowe kartoniki nawiązują do strofy rozruchu naszej lokomotywy – te się nie powtarzają.

Kafelki są znakomitej jakości, wielkością i kształtem przypominają płytki z gry Carcassonne. Najbardziej zachwycają obrazki – miniaturowe dzieła sztuki, słodkie i podobające się nie tylko dziecku.

W trakcie zabawy ścigamy się, odkrywając płytki składające się na pociąg, kto pierwszy tego dokona i na koniec znajdzie dwie kafelki bonusowe, ten wygrywa. W instrukcji możemy przeczytać cały wiersz Juliana Tuwima, który tworzy fantastyczną atmosferę podczas gry. Jest też krótka nota biograficzna o wybitnym bajkopisarzu.

„Lokomotywa” to interesująca odmiana gry pamięciowej typu Memory. Każdy gracz zbiera kartoniki tylko jednego koloru. Jeśli odkryjemy parę w naszej barwie, to ją bierzemy. Możemy również wziąć pojedynczy kafelek, jeśli numer pasuje kolejnością do tych, będących już w naszym posiadaniu, czyli kiedy jest doczepiany „przed” lub „po” naszych wagonach. Następnie odkrywamy kolejny, żeby na stole przez moment leżała odkryta para. Po chwili ją zakrywamy i tura przechodzi na kolejnego gracza.

Możemy grać z dodatkową regułą – powtarzający się numer odkrytego wagonika (w innej barwie), daje nam kolejną szansę na przeszukiwanie zbioru.

Dobieranie pojedynczych kartoników to bardzo dobry element edukacyjny gry – dziecko przyswaja sobie nie tylko kolory, ale przede wszystkim kolejność występowania cyfr i liczb. Poznaje kształty cyfr arabskich i porównuje ich wielkości – dobry wstęp do podstaw matematyki.

Produkt bardzo nam się podoba. Gra jest prosta i młodsze dzieci z przyjemnością włączają się do zabawy. Kolory i ilustracje, a przede wszystkim wiersz wprowadzają bajkowy klimat – my polecamy włączyć jeszcze wersję audio w tle, wtedy jest dopiero super!

Udany produkt, do którego z przyjemnością wracamy i który ma wielką szansę wyprzeć inne gry pamięciowe dedykowane dla młodych giercowników.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy firmie GRAiMY.

Film: „Lokomotywa” – unboxing

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Epideixis, FOXGAMES, GRAiMY, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>