Recenzja gry planszowej W co się ubrać

W co się ubrać?

Jedno z największych porannych zmartwień, kiedy obudzeni, ale jeszcze śpiący, śpieszymy się do pracy – u kobiet problem szczególnie widoczny, chociaż nie jest to regułą dla płci – znalezienie pary skarpetek też bywa czasem niezwykle uciążliwe i chłopaki muszą się nieźle nabiegać.

Nieraz pisaliśmy o współczesnej modzie. Nie zawsze w pozytywnym świetle workowych gaci i luźnych damskich sweterków noszonych przez chłopców w wieku dojrzewania. Takie gry jak ta pozwalają dziecku wczuć się w rolę projektanta mody lub stylisty i dopasować własny zestaw odzieży do postaci. Na całe szczęście wykłady o gender można utopić w muszli klozetowej, bo młodsze dzieci doskonale potrafią dobrać właściwą odzież do odpowiedniej płci.

Produktów bazujących na ubieraniu ludzików jest na rynku bardzo dużo. Często są to drewniane, mocne zabawki. Wydawca oferuje nam komponenty na tekturze, czy się sprawdzą? Na pewno dużą zaletą jest atrakcyjna cena, a jeszcze większą forma zabawy poprzez rywalizację – tu otrzymujemy tematyczną grę, czego raczej próżno szukać w wielu innych zestawach będących raczej układankami.

Gra przeznaczona jest dla 1-4 dzieci, w wieku powyżej 3 lat – naszym zdaniem, pod kontrolą rodziców również i młodsze giercowniki mogą korzystać z produktu, jeśli oczywiście wyrosły już z nawyku zjadania swoich zabawek. Mamy tu stosunkowo małe buciki, które swobodnie zmieszczą się w buzi. „W co się ubrać” należy do serii „Królestwo dobrych gier”, której produkty charakteryzują się prostymi zasadami i krótkim czasem rozgrywki.

Zawartość pudełka obejmuje: 8 laleczek, 54 ubranka, 12 kartoników gotowych strojów, instrukcję. Wydaje nam się, że używanie nazwy laleczka jest trochę kłopotliwe, bo dla części tatusiów może szufladkować produkt, jako przeznaczony wyłącznie dla dziewczynek, a przecież dobrze wyglądać lubią wszyscy i od czasu Ewy i Adama każda para nosi odzież.

Dzieci mają do wyboru dwa warianty gry. Pierwszy z nich polega na losowaniu karty ze strojem, a następnie ubieraniu postaci na czas. Należy usunąć z kart zestawy oznaczone gwiazdką, ponieważ wszystkich części garderoby musi wystarczyć dla uczestników zabawy.

W drugim wariancie, dla zaawansowanych stylistów i doświadczonych projektantek mody, korzystamy z dwóch zestawów z gwiazdką. Teraz buciki i nakrycia głowy na 4 kartonikach będą się powtarzały i powinniśmy się śpieszyć, ponieważ nie wystarczy ich dla wszystkich. Osoba, która jako pierwsza zdobyła jedną sztukę obuwia otrzymuje pierwszeństwo do skompletowania całej pary.

Młody Giercowwnik z przyjemnością zasiadł do ubierania postaci. My wolimy inne gry i przekonujemy córkę do naszych typów, natomiast dziecko nie odchodziło od zabawki. Można z przekonaniem powiedzieć, że dzieci to lubią!

Wielką zaletą „W co się ubrać” jest to, że wreszcie nie mamy tego odpychającego wrażenia, że dziecko niczym student w prosektorium składa rozczłonkowane ciała do za przeproszeniem kupy. Tutaj mamy wspomniane wcześniej laleczki i to je ubieramy w ciuszki, zakrywając bieliznę i ciało. Wygląda to dużo zdrowej i zupełnie naturalne – jak w codziennym życiu.

Gra wciąga młodsze dzieci, które koncentrują się na wykonaniu zadania i rywalizacji między sobą. Zabawa produktem z pominięciem zasad gry również jest przyjemna, a co ważne rozwija dziecięcą kreatywność i wyobraźnię. Warto też zaznaczyć, że garderoba jest różnorodna i nie tak staroświecka, jak w wielu produktach, którymi wcześniej bawiła się córka. Dobry wybór w atrakcyjnej cenie.

Za produkt dostarczony do testów dziękujemy firmie Granna.

Film: „W co się ubrać” – unboxing

Film: „W co się ubrać” – przebieg gry

Pisanie recenzji Państwa produktów jest dla nas fascynującym doświadczeniem. Jesteśmy dumni, ponieważ dotychczas zaufali nam:

Baldar, Black Monk Games. Cartamundi, CUBE Factory of Ideas, DANTE SP. Z O.O., DOBRETO Wydawnictwo, Edipresse Książki, Epideixis, FOXGAMES, Granna, Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, Instytut Praktycznej Edukacji, Jacobsony, LUDERIS, MDR Dystrybucja, OUTDOOR Media, Piatnik, RUSSELL KONDRACKI s.j., TACTIC Games, TM Toys, Zakład Stolarstwa i Tokarstwa w Drewnie Marek Bałos, Zielona Sowa Sp. z o.o

Dołącz i Ty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>